hhannaeriicsson

Alla inlägg under juni 2014

Av Hanna Ericsson - 25 juni 2014 23:09

Denna dag har inte haft så mycket att erbjuda. Började med att jag åkte in till stan idag också då mamma ändå skulle in. Jag sprang runt på stan som en tok för att hitta nån frisör med tid innan helgen. När allt kändes hopplöst & meningslöst så hittade jag en tillsut, äntligen en som hade tid nu på fredag 15.30 Längtar såå, skäms ju i den hårfärg jag har nu..   


Sen har jag bara varit hemma och tagit det lugnt, det känns inte ens som sommar.. det är bara blåsigt och regnigt så det är inge roligt att vara ute ens. 


Men imorgon får vi hoppas på att det blir soligt eller åtminstone bättre väder, för då ska jag in på praktiken/jobbet och hjälpa till   

Och om några veckor får jag äntligen sommarjobba och tjäna lite pengar!


Men just nu sitter jag och kollar på tv och tar det mest bara lugnt. Ska väl snacka med älsklingen snart innan han lägger sig. 


 

Av Hanna Ericsson - 24 juni 2014 22:27

Dagen började med att jag, Sanna & Lina for in på stan och shoppade lite. Fick med mig en kofta, en stickad tröja och en kortärmad ''skjorta'' hem, kan försöka fixa bild till imorgon. Då jag inte hunnit göra det idag. 


Sen nu ikväll föjde jag med pappa ut med hundarna, vi åkte upp till oringen där dem fick härja av sig och under tiden fotade jag. Men efter det så åkte vi även upp till höga kusten bron och fotade där också. Helt nöjd med bilderna jag knäppte!!


Nu sitter jag i sängen och är helt slut, knappt så att man orkar hålla upp ögonen längre! Men det hindrar inte mig från att vara vaken, måste rensa bilder och hålla på. Ska även hinna snacka med älsklingen innan man lägger sig! 


 

För mer bilder, kika in på www.thesunshineoflife.bloggplatsen.se

Av Hanna Ericsson - 24 juni 2014 03:17

Måste tyvärr redan få skriva av mig lite ilska på folk som bara blandar hundar hej vilt. 


Helt ärligt så är jag emot blandraser, självklart inte själva hundarna, för dem kan ju inte rå för att dem blivit blandade med en massa raser i sig. Men i mina ögon med blandrasavel så är det bara oseriösa folk som håller på, dem flesta gör det bara för pengar. Dem bryr sig knappt om själva hunden, det enda dem vill åt är pengarna. Allting handlar helt enkelt om okunskap. 


Varför skaffar människor blandraser?

- Jo för att dem tycker att renrasiga hundar är för dyra, men varför skaffa sig en hund om man inte ens har råd att lägga ut ca 12.000kr? Allstå, hur kan ens livkamrat/bästa vän livet ut vara för dyr? 

Bara för att man skaffar sig en blandras så kommer man inte undan med kostanderna, utan att försäkra, ta hand om hunden,aktivera, leksaker, ge den bra mat är en stor summa! 

Det sägs att blandraser är friskare än renrasiga, jag kan inte svara på det, för jag vet inte om det är en myt eller sanning. 

Men det finns friska raser, det är ju dem uppfödarna tar fram!! Innan uppfödare parar sina hundar så tar dem reda på all fakta om hundarna för att dem ska bli friska! Vem fan vill ta fram en sjuk hund? Renrasiga uppfödare tar reda på mer fakta och information än vad blandrasuppfödare gör. Dem blandar bara för att hunden är söt och snäll typ.


Vi har över 364 renrasiga hundar, varför ta fram fler? Inte konstigt att hundar hamnar ute på gatan då det blir översvämning utav dem och folk inte tänker sig för när dem blandar, folk blandar hej vilt bara för att ens hund är sååååå söt och älskar bollar, barn, djur och människor. Jaha? Och? Det är inte precis någon gen som förs vidare. De man vill veta är om hunden är ögonlyst, hälsotestad, röntgad osv. Kollar man på blocket så ser man att det mest är blandraser mellan 8-12 månader som ska omplaceras för att dem är en ''problemhund'', men vet ni vad problemet är? Det är att dem inte klarar av raserna, dem har ingen erfarenhet om raserna och deras behov. Dem har även oftast ingen aning om vad det är för raser i hunden. 


Självklart har alla raser skapats genom att blanda raser, för inte så länge sen kom Eurasiern (Keeshound, Chow - Chow & Samojed) MEN för att klara detta arbete bör man ha en jävla massa kunskap som till exempel stamtavleforskning, kunskap om arv och genetik och såklart mycket kunskap om raserna. Och hur många av alla blandrasuppfödare har det? Inte enda jävel skulle jag tro. Och då menar jag inte att kunskap är att blanda schäfer och rottweiler för att sedan få en vallande jakthund typ. 

Sen så fattar jag inte heller varför man ska sälja renrasiga hundar utan stamtavla? Det är inte svårt att regga dem i skk. Man kan lita så mycket mer på renrasiga uppfödare än på blandrasuppfödare. 

Man får ju inte ens tävla med blandraser??? HUR KUL ÄR DET ATT INTE FÅ VISA UPP SIN HUND? Det enda man kan göra är att aktivera den med sina egna grejer och gå promenader. Yippieeee.

Men jag personligen SKULLE aldrig skaffa mig en blandras, aldrig i hela mitt liv. Jag vill ha en hund som jag FÅR tävla med och verkligen få visa upp, vilket jag aldrig kommer få göra med en blandras. Och jag har absolut ingenting emot att lägga ut 12.000kr För då kan jag garantera att jag får en kanonbra hund! Och då är dem pengarna värd att lägga ut. 

Har några kompisar som har blandraser, och dem har blivit lurade i vad hunden har för raser i sig. Hur kul är det att inte veta vad hunden har i sig? Inte så konstigt att blandraser blir problemhundar. Och allt handlar ju såklart om okunskap :))))) 


Att blanda en jakthund med en sällskapshund som t.ex Jack Russel Terrier & Chihuahua är rent ut sagt IDIOTISKT. 

Jack Russel Terrier används inom grytjakt, och hur bra är det att blanda det i en chihuahua som mest bara är till för sällskap? Tycker helt ärligt synd om hunden, som absolut inte kommer att må bra.


Hörde även av en blandrasmänniska att Jack Russel Terrier inte föds med jaktinstikt, utan det är något man lär in hunden. (VAFAN SÄGER DU? IDIOT!) Jack Russel Terrier föds förfan visst med jaktinstikt, men alla har inte samma nivå på det. Även om hunden kanske inte är jätte intresserad av att jaga så finns det alltid i den. Rätt vare är så jagar den. Renrasiga hundar är framavlad utav skärskilda anledningar, vilket inte blandraser är. 


Råd: Köp ej blandras, du kommer aldrig få veta vad det egentligen är för raser i hunden. 


HÄR ÄR EN JÄTTE BRA SIDA ATT LÄSA PÅ FÖR ATT FÅ KUNSKAP OM RASEN! MEN KOM IHÅG BLANDA DEM EJ!


www.skk.se 


Tack o hej, rekommenderar er att ej köpa blandraser! 

 

(Tyvärr så är det såhär jag tänker på när jag hör ordet blandrasuppfödare... det är typ såhär jag ser er. Allt för pengar.)

 

 




Av Hanna Ericsson - 24 juni 2014 02:16

Life is like a camera...

Focus on what's important,

Capture the good times,

Develop from the negatives,

And if things don't work out,

Take another shot. 


 

   

Av Hanna Ericsson - 24 juni 2014 01:20

Hej & Välkommen till min nya blogg, valde att göra en ny då jag vill börja om från början. 

Använde förut blogg.se men eftersom jag inte är den bästa personen på koder och en massa så orkade jag inte ha kvar den bloggen, så tog en lite enklare verison. Har även en annan blogg på den här webbplatsen, www.thesunshineoflife.bloggplatsen.se - där jag lägger ut mina foton jag knäppt på lite allt möjligt. Kika gärna in där också om in får tid över! 


Lite om mig själv - 

Jag är en tjej som nyss fyllt 18år och jag bor utanför Härnösand i en liten by som heter Älandsbro. 

Går skola i Sundsvall på Realgymnasiet Inriktning Hund. På fritiden är jag oftast med min pojkvän som bor i Njurunda, men när jag inte är med honom så är jag antingen med kompisar eller så är jag och tränar med min hund om jag inte har fullt upp med annat. 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards